Thursday, July 18, 2013

စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အက်ဳိးအျပစ္မ်ားအား ျပည္သူလူထုကို တိတိက်က် ခ်ျပမႈ မရွိေသးဘဲ ႏုိင္ငံ့လံုျခံဳေရးအတြက္ အေရးပါသည့္ ေက်ာက္ျဖဴ-ယူနန္ ရထားလမ္း စီမံကိန္းကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ထား

train-july18
ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ရွိ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ဓာတ္ေငြ႕သန္႔စင္စက္႐ုံ OTG အမွတ္ (၁)အား ေတြ႕ရစဥ္
ေက်ာက္ျဖဴ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းတြင္ ပါ၀င္ေဆာက္လုပ္မည့္ ေက်ာက္ျဖဴ-ယူနန္ ရထားလမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာျပည္သူလူထုအား ထိခိုက္ႏုိင္ေသာ လူမႈပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ဆုိင္ရာ အက်ဳိးအျပစ္မ်ားကို ျပည္သူမ်ားသိရွိရန္ ထုတ္ျပန္မႈ မရွိသည့္အျပင္ တစ္ႏုိင္ငံႏွင့္တစ္ႏိုင္ငံ ဆက္သြယ္ထားၿပီး ႏုိင္ငံ့လံုျခံဳေရးအတြက္ အေရးပါေသာ အဆိုပါ ရထားလမ္းအား တရား၀င္ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ အေျခအေနမ်ား ထုတ္ျပန္မႈ မရွိသည့္အေပၚ ေက်ာက္ျဖဴ အထူးစီးပြားေရးဇုန္အား ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ေနသူမ်ားက ေ၀ဖန္သံုးသပ္မႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕မွ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း၊ ယူနန္ျပည္နယ္သို႔ ဆက္သြယ္မည့္ အျမန္ရထားလမ္း စီမံကိန္းကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ဇူလိုင္ ၁၇ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေတာ္၀င္ႏွင္းဆီ ခန္းမတြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ Good Governance and the Extractive Industry in Burma အခမ္းအနားတြင္ ေရႊသဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ လႈပ္ရွားမႈအဖြဲ႕၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
စတုရန္းကီလိုမီတာ ၁၂၀ က်ယ္၀န္းမည့္ ေက်ာက္ျဖဴ အထူးစီးပြားေရးဇုန္အား တ႐ုတ္ႏိုင္ငံပိုင္ CITIC Group ကုမၸဏီက တာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ CITIC ကုမၸဏီ အေနျဖင့္ ကီလိုမီတာ ၈၀၀ ရွည္လ်ားမည့္ ေက်ာက္ျဖဴ-ယူနန္ အျမန္ရထားလမ္းကို တည္ေဆာက္ျခင္းျဖင့္ အိႏၵိယ သမုဒၵရာမွ ျမန္မာႏုိင္ငံကို ျဖတ္သန္းသြားမည့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းကို လြယ္ကူေခ်ာေမြ႔ ေစမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ျပင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ အႀကီးမားဆံုး စီမံကိန္းျဖစ္ေသာ ေက်ာက္ျဖဴ-ယူနန္ ရထားလမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းအတြက္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၅ ႏွစ္အတြင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀၉ ဘီလ်ံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ ရထားလမ္း စီမံကိန္းအား ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ Railways Engineering Corporation တို႔က ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီ ၂၇ ရက္က လက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ရထားလမ္း စီမံကိန္းအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ဘီလ်ံ ၂၀ ကုန္က်မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ရခိုင္ေရနံ ေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႕မွ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
ယင္းက့ဲသို႔ လက္မွတ္ေရးထိုးထားသည့္ နားလည္မႈ စာခြၽန္လႊာအရ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ ရထားလမ္းကို ေငြေၾကးမတည္ ေဆာက္လုပ္ၿပီး ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ၾကာေအာင္ အသံုးျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းေနာက္ပိုင္းမွ ရထားလမ္းအား ျမန္မာအစိုးရထံ လႊဲေျပာင္းေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ကာလ၌ ရထားလမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အလုပ္အကိုင္ ေနရာခ်ထားေရး ကိစၥႏွင့္ ဘ႑ာေငြေၾကးဆိုင္ရာ ကိစၥအ၀၀တို႔ကို တ႐ုတ္ကုမၸဏီမ်ားက ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ရထားလမ္းအား တစ္နာရီလွ်င္ ကီလိုမီတာ ၁၇၀ ျမန္ႏႈန္းျဖင့္ ခုတ္ေမာင္းႏုိင္မည့္ အျမန္ရထားျဖစ္ၿပီး ကုန္တန္ခ်ိန္ ၄၀၀၀ သယ္ေဆာင္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ရခိုင္ေရနံ ေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႔မွ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရသည္။
အဆိုပါ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္းသည္ စုစုေပါင္းအရွည္ ၈၆၈ ဒသမ ၂၆၂ ကီလိုမီတာ၊ မုိင္အားျဖင့္ ၅၃၉ ဒသမ ၁၉ မိုင္ရွိၿပီး ေက်ာက္ျဖဴ၊ အမ္း၊ မေကြး၊ မႏၲေလး၊ လား႐ႈိးႏွင့္ မူဆယ္ၿမိဳ႕မ်ားကို ျဖတ္သန္းတည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္း၌ ဘူတာ႐ံု ၇၉ ခု၊ တံတား ၄၀၉ စင္း၊  ဥမင္လိုဏ္ေခါင္း ၁၀၁ ခု ပါ၀င္မည္ . . . . .
ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္တြင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့သည့္ ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ ပိုက္လုိင္းစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စီမံကိန္း မစတင္မီက ေဒသခံမ်ား မသိရွိဘဲ လုပ္ငန္းစတင္မွသာ သိရွိခဲ့ရေၾကာင္း၊ လက္ရွိ အၿပီးသတ္စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ေတာ့မည့္ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ေဒသခံမ်ားသို႔ တရား၀င္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာျခင္း မရွိေၾကာင္း၊ ရထားလမ္း၊ ကားလမ္းသာမက ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိ၊ ေဒသခံမ်ားသို႔ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုျခင္း မရွိသည့္ မည္သည့္စီမံကိန္းကိုမဆို ေဒသခံမ်ား အေနျဖင့္ လက္မခံေၾကာင္းလည္း ေက်ာက္ျဖဴေဒသခံမ်ားက ဆိုသည္။
"အခု ေက်ာက္ျဖဴ-မူဆယ္ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဒသခံေတြ ဘာမွမသိရပါဘူး" ဟု ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕မွ ကိုထြန္းၾကည္က ေျပာၾကားသည္။
"ဂက္စ္ပိုက္လုိင္း၊ ေက်ာက္ျဖဴဆိပ္ ကမ္းစီမံကိန္း တည္ေဆာက္မႈေတြက ၿပီးသေလာက္ ရွိေနၿပီ။ ဂက္စ္ပိုက္လုိင္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ဆိုးက်ဳိးကို ေဒသခံေတြ ခံစားခဲ့ရေပမယ့္ အာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ သက္ဆုိင္ရာ ကုမၸဏီေတြက ဆက္လုပ္ခဲ့တာပဲ။ ေဒသခံေတြက မေက်နပ္လို႔ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ေတာ့ ေဒသခံကို တရားစြဲတယ္။ ဒီအခ်ိန္အထိ အဲဒါေတြ ရွိေနေသးတယ္။ အစိုးရက ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိစြာ ေဆာင္ရြက္ပါလို႔ ပါးစပ္က ေျပာေနေပမယ့္ လက္ေတြ႔မွာ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ၾကေသးဘူး။ ရခိုင္ျပည္နယ္ကိုလာတဲ့ investment ေတြကို ရခိုင္သူတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ကြၽန္မတို႔ ႀကိဳဆိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီစီမံကိန္းေတြေၾကာင့္ ေဒသခံေတြ အက်ဳိးရွိတာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။ အခုေတာ့ လူတစ္စုကသာ အက်ဳိးခံစားရၿပီး ေဒသခံေတြက မခံစားရဘူး။ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာေတြကိုသာ ရင္ဆုိင္ေနရတယ္။  ပိုက္လုိင္းစီမံကိန္းေၾကာင့္ ေဒသခံေတြရဲ႕ နစ္နာမႈကိုေတာင္ မေျဖရွင္းႏုိင္ေသးဘဲ ရထားလမ္း စီမံကိန္း လုပ္မယ္ဆိုရင္ မျဖစ္သင့္ဘူး။ အခု စီမံကိန္းကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေပးမယ့္သူေတြ အေနနဲ႔ ေဒသခံေတြ ပူးေပါင္းဆံုးျဖတ္ပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္" ဟု ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ပိုက္လိုင္းေစာင့္ၾကည့္ေရး ေကာ္မတီမွ ေဒၚစႏိုးက ေျပာၾကားသည္။
အဆိုပါ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္းသည္ စုစုေပါင္းအရွည္ ၈၆၈ ဒသမ ၂၆၂ ကီလိုမီတာ၊ မုိင္အားျဖင့္ ၅၃၉ ဒသမ ၁၉ မိုင္ရွိၿပီး ေက်ာက္ျဖဴ၊ အမ္း၊ မေကြး၊ မႏၲေလး၊ လား႐ႈိးႏွင့္ မူဆယ္ၿမိဳ႕မ်ားကို ျဖတ္သန္းတည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္း၌ ဘူတာ႐ံု ၇၉ ခု၊ တံတား ၄၀၉ စင္း၊  ဥမင္လိုဏ္ေခါင္း ၁၀၁ ခု ပါ၀င္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ မီးရထားလမ္းသည္ ကူမင္းၿမိဳ႕အထိ ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ ရာႏႈန္းျပည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း အဆိုပါ ရထားလမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္မ်ားကိုမူ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ထုတ္ျပန္မႈ မရွိေသးေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
(သတင္းအရင္းအျမစ္- Eleven Media Group- www.first-11.com)

No comments: