Friday, December 13, 2013

“ ကမန္လူမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ကမန္တိုင္းရင္းသား ကတ္ကိုင္ျပီး လႊတ္ေတာ္ထဲ ေရာက္ေန” (အင္တာဗ်ဴး)

Khaman-statement
ရခိုင္မ်ိဳးႏြယ္စု၀င္ တစ္ခု  ျဖစ္တဲ့ ကမန္ တိုင္းရင္းသားေတြ အေနနဲ႕ သူတို႕ လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ဆိုတာ သိရွိႏိုင္ဖိုု႕ လူဦးေရ စာရင္း ေကာက္ယူုသြားမယ္လို႕ ကမန္တိုင္းရင္းသား တိုးတက္ေရးပါတီ (ဗဟို)က ႏို၀င္ဘာလ ၂၃ ရက္ေန႕ ေက်ညာခ်က္ထုတ္ျပန္ပါတယ္။ အဲဒီ ေက်ညာခ်က္ကို ပါတီရဲ႕ ဥကၠဌနဲ႕ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးတို႕က လက္မွတ္ေရးထိုး ထုတ္ျပန္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ေက်ညာခ်က္ကို လက္ခံ ရရွိျပီးေနာက္ ပါတီရဲ႕ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး ျဖစ္သူ ဦးတင္ႏိုင္၀င္းကို ဘာေၾကာင့္ အခုလို ကမန္ လူဦးစာရင္းကို ေကာက္ယူဖို႕ စီစဥ္ ရပါသလဲလို႕ ေမးၾကည့္တဲ့ အခါ သူက အခုလို စေျပာပါတယ္။
ဦးတင္ႏိုင္၀င္း။  ။ အဓိကေတာ့ဗ်ာ၊ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကေတာ့ အႏွစ္ ၆၀ ခန္႕  စစ္အစိုးရ လက္ေအာက္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဘာမွ မေျပာခဲ့ရတဲ့ အေနအထားမွာ—-  အခု ဘယ္လိုေျပာမလဲ။  ပြင့္လင္းလာတဲ့ အေနအထားမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ။  ေနာက္တခ်က္က ကြ်န္ေတာ္တို႕ ကမန္ တိုင္းရင္းသား မဟုတ္ဘဲနဲ႕ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘဂၤလီေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ကမန္ တိုင္းရင္းသားကတ္ေတြကို ရယူ ကိုင္ေဆာင္ထားတဲ့ အေပၚမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကလည္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပတ္ျပတ္သားသား ျဖစ္ေစခ်င္လို႕ပါ။
ေမး။  ။ ဟုတ္ကဲ့ အဲဒီ ကမန္ လူဦးေရစာရင္းကို ဘယ္လို ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ ေကာက္ယူသြားမွာပါလဲ ခင္ဗ်ာ။
ဦးတင္ႏိုင္၀င္း။  ။ အဓိကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ လ၀က ပံုစံကို အေျခခံျပီး ေကာက္သြားမွာပါ ခင္ဗ်ာ။
ေမး။  ။ ဟုတ္ကဲ့။ အခုေကာက္မယ့္ အစီအစဥ္က ပါတီရဲ႕မူလား။  (သို႕မဟုတ္) အစိုးရရဲ႕ ဟို— အစိုးရနဲ႕ နားလည္မႈယူျပီး လုပ္တဲ့ အစီအစဥ္ပါလားခင္ဗ်ာ။
ဦးတင္ႏိုင္၀င္း။  ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ကမန္လူဦးေရက ရွိသင့္တဲ့အထက္ကို ေတာ္ေတာ္ေလး ေဖာင္းပြ တယ္။ ေဖာင္းပြတဲ့ အေနအထားမွာ ဟုိ–ရွိသင့္တဲ့ အေနအထားမွာ ဘယ္လာက္ရွိလဲ။   တကယ္လို႕ ႏိုင္ငံေတာ္က ေၾကျငာတဲ့ အထဲမွာလည္း မ်ားရင္လည္း မ်ားေနတယ္ ဆိုတဲ့ ဟာကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ ျပတ္ျပတ္သားသား သိခ်င္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကေတာ့  ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကမန္လူမ်ိဳး ဘယ္ေလာက္ဆို ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္။ မဟုတ္တာေတြကို ရွိရင္လည္း ဖယ္ထုတ္လို႕ရေအာင္သေဘာပါ။ အဓိကေတာ့ ခုလို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိရင္ ျပႆနာ မရွိဘူးေပါ့ဗ်ာ။ တုိင္းရင္းသားဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ကမန္မွာ လည္း တျခားတိုင္းရင္းသားနဲ႕ ႏြယ္တာလည္း ရွိတာေပါ့ဗ်ာ။ ဆိုေတာ့ တိုင္းရင္းသားက ျပႆနာမရွိဘူး။ တိုင္း ရင္းသားမဟုတ္တဲ့ ဟို— ႏိုင္ငံသားအဆင့္ေတာင္မရွိတဲ့ လူေတြက ကြ်န္ေတာ္တို႕ တုိင္းရင္း သား ကတ္ေတြကို ကိုင္ေဆာင္ထားတဲ့အခါ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရခုိင္ျပည္နယ္မွာေရာ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေရာ မလိုလားအပ္တဲ့ ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ေအ– ဘာေခၚမလဲ ဆိုေတာ့ အလြဲသံုးစားမႈေတြဟာ အေျခခံလာ တယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒီလိုဘဲ ယူဆတယ္ေလ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒီလိုလုပ္ဖို႕ အစီအစဥ္ဟာ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအတြက္လည္းျဖစ္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ႏိုင္ငံအတြက္လည္း ျဖစ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒီလိုမ်ိဳး ကြ်န္ေတာ္တို႕ လူမ်ိဳးစာရင္းကို ေကာက္ခံဖို႕ စီစဥ္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။  ။ ဟုတ္ကဲ့။ ဦးတင္ႏိုင္၀င္းတုိ႕ အေနနဲ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ကမန္ လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္လို႕ ခန္႕မွန္းထားပါလည္း ခင္ဗ်ာ။
ဦးတင္ႏိုင္၀င္း။  ။ တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာနဲ႕ကြ်န္ေတာ္တို႕ ခန္႕မွန္းစာရင္းက ၅ ေသာင္းေအာက္ဘဲဗ်ာ။ ၃ ေသာင္းခြဲေက်ာ္ ေက်ာ္ ဒီေလာက္ဘဲရွိမယ္။
ေမး။  ။ ဟုတ္ကဲ့ အခုကေနျပီးေတာ့ေလ အဲသလို ကမန္ လူဦးေရကမ်ားေနတယ္လို႕ ဘယ္လို အခ်က္ အလက္ေတြေၾကာင့္ သိရွိရတာပါလဲ ခင္ဗ်ား။
ဦးတင္ႏိုင္၀င္း။  ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကေတာ့ဗ်ာ။  ဒီဟာ မ်ိဳးႏြယ္စု တစ္ခုျဖစ္တဲ့ အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႕လူမ်ိဳး ကြ်န္ေတာ္တို႕ သိတယ္ေပါ့ေနာ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ လူမ်ိဳးဘယ္မွာ  အေျခခံလည္းဆိုရင္  စစ္ေတြ၊ ေက်ာက္ျဖဴ၊ ရမ္းျဗဲ၊ သံတြဲ ဒီေဒသေတြမွာ အေျခခံတာဘဲ၊ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ ဒီ –ဘာေခၚမလည္း မ်ိဳးရိုးစဥ္ဆက္ ဘယ္က လာသလဲေပ့ါေနာ္၊ ဒီေလးေနရာကို အေျခခံထားေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕က ဘယ္ သူ႕အမ်ိဳးလဲ၊ ဘယ္သူနဲ႕ ပတ္သတ္သလည္း အဲဒါေတြကို အေျခခံျပီးမွ ကြ်န္ေတာ္ တို႕က ေကာက္ခံလိုက္ရင္ တိက် စာရင္းေတြနဲ႕ ဆံုးျဖတ္လို႕ ရသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေကာ္မီတီက ကိုယ္စားျပဳ ဖြဲ႕ထားျပီး ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။  ။ ဟုိ— အဲသလို စာရင္းေကာက္ခံဖို႕အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရပိုင္းကိုေရာ ခြင့္ျပဳခ်က္ တင္ျပ ေတာင္းခံတာေတြ ရွိပါသလား ခင္ဗ်ာ။
ဦးတင္ႏိုင္၀င္း။  ။ တင္ျပထားပါတယ္။ တင္ျပထားပါတယ္။ လ၀က ၀န္ၾကီး ဦးခင္ရီကိုလည္း တင္ျပထားျပီး ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။  ။ ဟုတ္ကဲ့့- အဲလို ေကာက္ခံတဲ့ အတြက္ ရခုိင္ျပည္နယ္အတြက္ေရာ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြက္ပါ ဘယ္လို အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား ရရွိႏိုင္ပါမွာလဲ ခင္ဗ်ာ။
ဦးတင္ႏိုင္၀င္း။  ။ မလိုလားအပ္တဲ့ ျပႆနာေတြ မျဖစ္ေတာ့ဘူးခင္ဗ်ာ။ အဓိကေတာ့ ကမန္ တိုင္းရင္းသား ကတ္ကိုကိုင္ျပီး လြတ္ေတာ္ထဲ အထိ ေရာက္ေနတဲ့ အေနအထားထိရွိတယ္ဗ်ာ။ ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဘာေခၚမလဲ။ ကြ်န္ေတာ္ တို႕ ႏိုင္ငံရဲ႕ အေရးဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ အားလံုးအေရးဘဲေလ။ ဆိုေတာ့ ဒီႏိုင္ငံရဲ႕ အေရးကို တုိင္းရင္းသားေတြကဘဲ ေဆာင္ရြက္ရမယ္ေလ။ တိုင္းရင္းသား မဟုတ္တဲ့ ႏိုင္ငံသား အဆင့္ေတာင္မရွိတဲ့ လူေတြက လြတ္ေတာ္ထဲကို ေရာက္လို႕ေလ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကို အဲသလို အလြဲသံုးစား လုပ္လို႕ေတာ့ မရဘူးေလဗ်ာ။
(သတင္းအရင္းအျမစ္- နိရဥၥရာသတင္းဌာန)

No comments: