ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕မွ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း ကူမင္းသို႔
ဆက္သြယ္မည့္ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း အျမန္ရထားလမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး
လက္ရွိကာလ၌ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ စီမံကိန္းဆိုင္ရာ အႀကံျပဳခ်က္ တင္ျပထားဆဲ
အဆင့္သာ ရွိေနေသးေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦး၏
ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။
"ရထားလမ္း စီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ညႇိႏႈိင္းဆဲ အဆင့္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ေဆြးေႏြးဆဲဆိုေတာ့ ဘာမွမျပတ္သားေသး ဘူးေပါ့။ တ႐ုတ္ဘက္ကေတာ့ Proposal တင္တာေတာ့ ရွိတာေပါ့။ တ႐ုတ္ဘက္က Proposal တင္တယ္ဆိုေပမယ့္ ဒီဘက္က သေဘာတူမွ လုပ္လို႔ရမွာေလ။ ႏုိင္ငံအတြက္ အေျခအေန ေပးတယ္။ ျဖစ္သင့္တယ္ဆိုရင္ ၿပီးေတာ့ အားလံုးက၊ အားလံုးကဆိုတာ ျပည္သူလူထုတို႔ အစိုးရေရာ လႊတ္ေတာ္တို႔၊ ဘာတို႔ကေရာ ျဖစ္သင့္တယ္ဆိုမွ လက္ခံမွာေပါ့။ အခုကေတာ့ ေဆြးေႏြးဆဲ အဆင့္သာ ရွိပါေသးတယ္" ဟုလည္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အဆိုပါ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္း စီမံကိန္းအား တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ ရာႏႈန္းျပည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ စီမံကိန္း၏ ခန္႔မွန္းကုန္က်စရိတ္မွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၀ ဘီလ်ံခန္႔ ရွိေၾကာင္းလည္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
အရွည္ ၈၀၀ ကီလိုမီတာရွိ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္း စီမံကိန္းကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ေရႊသဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ လႈပ္ရွားမႈ အဖြဲ႔မွ ထုတ္ျပန္ထားေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ရထားလမ္း စီမံကိန္းအား ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ Rail -ways Engineering Corporation တို႔က ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၂၇ ရက္က လက္မွတ္ေရးထုိး ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ရခိုင္ေရနံေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႔မွ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
ယင္းကဲ့သို႔လက္မွတ္ေရးထိုုးထားမႈအရတ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ရထားလမ္းကို ေငြေၾကးမတည္ ေဆာက္လုပ္ၿပီး ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ၾကာေအာင္ အသံုးျပဳ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းေနာက္ပိုင္းမွ ျမန္မာအစိုးရအား လႊဲေျပာင္း ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ရထားလမ္းသည္ တစ္နာရီလွ်င္ ၁၇၀ ကီလိုမီတာ ျမန္ႏႈန္းျဖင့္ ခုတ္ေမာင္းႏုိင္မည့္ အျမန္ရထားျဖစ္ၿပီး ကုဗတန္ခ်ိန္ ၄၀၀၀ သယ္ေဆာင္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ရခုိင္ေရနံ ေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႔မွ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရွိရသည္။
အဆိုပါ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္းသည္ စုစုေပါင္း အရွည္ ၈၆၈ ဒသမ ၂၆၂ ကီလိုမီတာ၊ မိုင္အားျဖင့္ ၅၃၉ ဒသမ ၁၉ မိုင္ရွိၿပီး ေက်ာက္ျဖဴ၊ အမ္း၊ မေကြး၊ မႏၲေလး၊ လား႐ႈိးၿမိဳ႕မ်ားႏွင့္ မူဆယ္ၿမိဳ႕မ်ားကို ျဖတ္သန္းတည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္း၌ ဘူတာ႐ံု ၇၉ ခု၊ တံတား ၄၀၉ စင္း၊ ဥမင္လိုင္ေခါင္း ၁၀၁ ခု ပါ၀င္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ မီးရထားလမ္းသည္ ကူမင္းၿမိဳ႕အထိ ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
(သတင္းအရင္းအျမစ္- Eleven Media Group)
"ရထားလမ္း စီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ညႇိႏႈိင္းဆဲ အဆင့္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ေဆြးေႏြးဆဲဆိုေတာ့ ဘာမွမျပတ္သားေသး ဘူးေပါ့။ တ႐ုတ္ဘက္ကေတာ့ Proposal တင္တာေတာ့ ရွိတာေပါ့။ တ႐ုတ္ဘက္က Proposal တင္တယ္ဆိုေပမယ့္ ဒီဘက္က သေဘာတူမွ လုပ္လို႔ရမွာေလ။ ႏုိင္ငံအတြက္ အေျခအေန ေပးတယ္။ ျဖစ္သင့္တယ္ဆိုရင္ ၿပီးေတာ့ အားလံုးက၊ အားလံုးကဆိုတာ ျပည္သူလူထုတို႔ အစိုးရေရာ လႊတ္ေတာ္တို႔၊ ဘာတို႔ကေရာ ျဖစ္သင့္တယ္ဆိုမွ လက္ခံမွာေပါ့။ အခုကေတာ့ ေဆြးေႏြးဆဲ အဆင့္သာ ရွိပါေသးတယ္" ဟုလည္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အဆိုပါ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္း စီမံကိန္းအား တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ ရာႏႈန္းျပည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ စီမံကိန္း၏ ခန္႔မွန္းကုန္က်စရိတ္မွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၀ ဘီလ်ံခန္႔ ရွိေၾကာင္းလည္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
အရွည္ ၈၀၀ ကီလိုမီတာရွိ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္း စီမံကိန္းကို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ေရႊသဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ လႈပ္ရွားမႈ အဖြဲ႔မွ ထုတ္ျပန္ထားေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ရထားလမ္း စီမံကိန္းအား ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ Rail -ways Engineering Corporation တို႔က ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၂၇ ရက္က လက္မွတ္ေရးထုိး ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ရခိုင္ေရနံေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႔မွ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
ယင္းကဲ့သို႔လက္မွတ္ေရးထိုုးထားမႈအရတ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ရထားလမ္းကို ေငြေၾကးမတည္ ေဆာက္လုပ္ၿပီး ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ၾကာေအာင္ အသံုးျပဳ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းေနာက္ပိုင္းမွ ျမန္မာအစိုးရအား လႊဲေျပာင္း ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ရထားလမ္းသည္ တစ္နာရီလွ်င္ ၁၇၀ ကီလိုမီတာ ျမန္ႏႈန္းျဖင့္ ခုတ္ေမာင္းႏုိင္မည့္ အျမန္ရထားျဖစ္ၿပီး ကုဗတန္ခ်ိန္ ၄၀၀၀ သယ္ေဆာင္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ရခုိင္ေရနံ ေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႔မွ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရွိရသည္။
အဆိုပါ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္းသည္ စုစုေပါင္း အရွည္ ၈၆၈ ဒသမ ၂၆၂ ကီလိုမီတာ၊ မိုင္အားျဖင့္ ၅၃၉ ဒသမ ၁၉ မိုင္ရွိၿပီး ေက်ာက္ျဖဴ၊ အမ္း၊ မေကြး၊ မႏၲေလး၊ လား႐ႈိးၿမိဳ႕မ်ားႏွင့္ မူဆယ္ၿမိဳ႕မ်ားကို ျဖတ္သန္းတည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မီးရထားလမ္း စီမံကိန္း၌ ဘူတာ႐ံု ၇၉ ခု၊ တံတား ၄၀၉ စင္း၊ ဥမင္လိုင္ေခါင္း ၁၀၁ ခု ပါ၀င္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ မီးရထားလမ္းသည္ ကူမင္းၿမိဳ႕အထိ ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
(သတင္းအရင္းအျမစ္- Eleven Media Group)
No comments:
Post a Comment