Monday, July 1, 2013

လႊတ္ေတာ္မွာ ရခိုင္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ရခိုင္အေရး ဘာေတြကို တင္ျပေနၾကသလဲ (အင္တာဗ်ဴး)

ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ သတၱမပံုမွန္ အစည္းအေ၀းကို ဇြန္လ ၂၅ ရက္ေန႕က စတင္ခဲ့ရာ ရခိုင္ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြက ရခိုင္ျပည္နယ္ အေရးကိစၥေတြနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ဘာေတြကုိ တင္ျပခဲ့ၾကသလဲဆိုတာကို သိရွိႏိုင္ေအာင္ ရခိုင္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ တစ္ဦး ျဖစ္တဲ့ ေျမပံု ျမိဳ႕နယ္ အမတ္ ဦးေဖသန္းကို ေမးၾကည့္ရာမွာ သူက အခုလို ေျပာျပပါတယ္။
hluttaw
 (ဦးေဖသန္း) ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရခိုင္က အမ်ိဳးသားလြတ္ေတာ္ ျပည္သူ႕လြတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ တင္ျပထားတဲ့ ေမးခြန္းေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ေဒသဖြံ႕ျဖိဳးေရး အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ မီးရရွိေရး၊ လမ္းရရွိေရး၊ ေက်ာင္းရရွိေရး၊ ေရရရွိေရးစတဲ့ ေဒသဖြံ႕ျဖိဳးေရးေမးခြန္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ႕ကေတာ့ ၾကယ္ပြင့္ျပေမးခြန္း ၅ ခုေမးလို႕ရွိပါတယ္။ ၾကယ္ပြင့္ျပ ဆိုတာက အစိုးရကိုယ္တိုင္ ေျဖရမယ့္ ေမးခြန္းပါ။ ၾကယ္ပြင့္ မျပဆိုတာက စာနဲ႕ေရးျပီး ေျဖတဲ့ ေမးခြန္းပါ။ ၾကယ္ပြင့္ျပ ေမးခြန္း ၅ ခု ေမးထားပါတယ္။ ပထမ တစ္ခုက ဒုတိယအၾကိမ္ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲကို ဘယ္ေတာ့ က်င္းပမွာလကည္း ဆိုတာပါ။ ဒါကိုေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ေနာက္ထပ္ လုပ္ ဖို႕ သူတို႕မွာ အစီအစဥ္ မရွိလို႕ ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ဥကၠဌက ေျဖသြားပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေျမပံုျမိဳ႕နယ္မွာ ငပသုန္၊ ကြ်န္းသာယာ၊ ေတာင္ရွည္အဲဒီလုပ္စားေနတဲ့ ကုန္းေျမ လြင္ျပင္ကို ဆည္းေပးဖို႕ကိစၥကို ကြ်န္ေတာ္တင္ျပထားပါတယ္။ အဲဒါကိုေတာ့ သမတရံုး ၀န္ၾကီးက ၂၀၁၄-၁၅ မွာ ဆည္ေပးမယ္လို႕ေျပာသြားပါတယ္။ တစ္ျခားေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဥပမာ- တျခားရခိုင္ျပည္နယ္က ဆည္ေျမာင္းတာတမံေတြကို ဆည္ေနတဲ့ စက္ယႏၱရားေတြ အလြန္နည္းတဲ့ အတြက္ အသစ္ခ်ေပးဖို႕ကိစၥကုိ ကြ်န္ေတာ္ေမးခြန္း ေမးလို႕ ရွိပါတယ္။ ေနာက္တခုက ေပါက္တူးေတာင္၊ ကမ္းေထာင့္ၾကီး လမ္း၊ ေဒသဆိုင္ရာ ဖြံ႕ျဖိဳးေရး လုပ္ငန္းေတြကို ေမးလို႕ ရွိပါတယ္။ ေနာက္တခုက ဌာနဆိုင္ရာ၀န္ ထမ္းေတြကို ဖြဲ႕စည္းပံုအရ ဘာေၾကာင့္ အျပည့္ ခန္႕မေပးတာလည္းဆိုတာကို ေမးလို႕ရွိပါတယ္။ အားလံုး ေမးခြန္း ၅ ခုေမးလို႕ရွိပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ၾကယ္ပြင့္မျပတဲ့ ေမးခြန္းေတြလည္း ေမးလို႕ရွိပါ တယ္။ ေျမပံုျမိဳ႕နယ္ အတြင္းက ဖံုးလိုင္းေတြ ေကာင္းမြန္ဖို႕အတြက္ ေနာက္ထပ္ တာ၀ါတိုင္ေတြ ေထာင္ေပးဖို႕ အစီအစဥ္ ရွိသလားဆိုတာကုိ ေမးထားတယ္။ တျခားေဒသဖြံ႕ျဖိဳးေရးကိစၥေတြကိုလည္းေမးထားတာ ရွိပါတယ္။ ထို႕အတူ တျခားလြတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကလည္း ေဒသဖြ႔ံျဖိဳးေရးေတြ အတြက္ ေမးလို႕ရွိပါ တယ္။ ဥပမာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ နယ္ျခားေစာင့္ တပ္ဖြဲ႕စည္းဖို႕ကိစၥကိုလည္းေမးလို႕ ရွိပါ တယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ရန္ကုန္မွာရွိတဲ့ ကန္ေတာ္မင္ပန္းျခံကို ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမပန္းျခံဆိုျပီး ျပန္ျပီး ဖြင့္လွစ္ဖို႕ရွိလားဆိုတာကိုလည္း ေမးလို႕ရွိပါတယ္။ တျခားစိတ္၀င္စားဖို႕ေကာင္းတဲ့ ေမးခြန္းေတြ လည္း ေမးလုိ႕ရွိပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕အခု လြတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးဖို႕ျပင္ဆင္ ေနၾကတာေတြကေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရး ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခု ေရြးေကာက္ပြဲ PR စနစ္ကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဘက္က ကန္႕ကြက္ျပီး ေဆြးေႏြးဖို႕ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားကိုယ္စားလွယ္ေတြ တင္ျပ လာတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းေတြကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႕ေလ့လာေနပါတယ္။ အားလံုးျခံဳျပီး ေျပာရရင္ေတာ့ ပထမတစ္ခ်က္က ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေမးခြန္းေတြ အဆိုၾကမ္းေတြကို တင္ျပ ေဆြးေႏြးၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ေဒသရဲ႕အခက္အခဲေတြကို အစိုးရအပါအ၀င္အားလံုးသိေအာင္ လြတ္ေတာ္စင္ျမင့္မွာ တင္ျပဖို႕ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ တျခား လြတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ တင္ျပလာမဲ့ အဆို ဥပေဒ ၾကမ္းေတြကို ကိုယ့္ေဒသ၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ၊ အမ်ားအက်ိဳးရွိမယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေထာက္ခံ ေဆြးေႏြးျပီး အက်ိဳးမရွိ အျပစ္သာ ရွိမယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ကန္႕ကြက္ေဆြးေႏြးေနၾကတယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေယဘူယ်အားျဖင့္ ေဆြးေႏြးထားၾကတယ္လို႕ အၾကမ္းအားျဖင့္ ေျပာလို႕ရပါတယ္။ ( ဒီေနရာမွာ စိတ္၀င္စားဖို႕ေကာင္းတာကေတာ့ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ဖြဲ႕မယ့္ ကိစၥကို ဘယ္လြတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္က တင္ျပျပီး၊ သူက ဘာေၾကာင့္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ ဖြဲ႕ဖို႕ေတာင္းဆိုရသလဲ ဆိုတာကို သိသေလာက္ ရွင္းျပ ေပးေစခ်င္ပါတယ္။) ( ဦးေဖသန္း) စစ္ေတြျပည္သူ႕လြတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေမာင္ညိဳက ေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္ပါ တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ရခိုင္ျပည္ အေနာက္ဘက္တံခါး လံုျခံဳဖို႕အတြက္ ရခိုင္အမ်ိဳးသားေတြနဲ႕ ဖြဲ႕စည္း ထားတဲ့ တပ္ တစ္တပ္ အေရးၾကီး လိုအပ္ပါတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ သူက အက်ိဳးအေၾကာင္းနဲ႕ ေဖာ္ျပျပီး ရခုိင္အမ်ိဳးသား တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ နယ္ျခားေစာင့္ တပ္ တစ္တပ္ ဖဲြဲစည္းဖို႕ လိုအပ္ တယ္ဆိုတာကို တင္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္။ (အဲဒါကို ဘယ္လိုျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့ပါလဲ) ( ဦးေဖသန္း)ဒါကေတာ့ေမးထားဆဲပါ ျပန္ျပီးေျဖၾကားတာမရွိေသးဘူး။ (ဘယ္ေန႕က ေမးတာပါလဲ) ( ဦးေဖသန္း) အဲဒါ အစီအစဥ္ထဲမွာ ပါမလာေသးဘူး။ သူေမးထားတာကို ကြ်န္ေတာ္ေမးၾကည့္လို႕ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေျပာျပထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ လြတ္ေတာ္အစပိုင္းက ၂၃ ရက္ေန႕က ေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းပါ။ ဒါက ဒီလိုရွိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕က ေမးခြန္းေတြကို ၾကိဳျပီးတင္ျပထားပါတယ္။ အဲဒါကို လြတ္ေတာ္ကေန အစိုးရကိုေပးျပီး အစိုးရက သူ႕ဌာနဆိုင္ရာေတြကို ျပန္ျပီးေပးပါတယ္။ အဲဒါေတြကို ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီးက ေျဖနိုင္တဲ့အခါမွ အစည္းအေ၀း အစီအစဥ္မွာထည့္ျပီး ေျဖတာျဖစ္တယ္။ အခုအထိ အစည္းအေ၀း အစီအစဥ္မွာ မပါေသးဘူး။ (ဦးဥတၱမပန္းျခံ ကိစၥနဲ႕လည္း စစ္ေတြက ဦးေမာင္ညိဳေမးတယ္လို႕ၾကားပါတယ္။ အဲဒီကိစၥကို ဘယ္လိုျပန္ျပီး ေျဖၾကားခဲ့ပါလဲ) ( ဦးေဖသန္း) တခ်ိန္က ကံေတာ္မင္းပန္းျခံဟာ ဦးဥတၱမ ပန္းျခံလုပ္ခဲ့တယ္။ ဦး ဥတၱမရုပ္ထု ထားခဲ့ တယ္လို႕ ဒီဘက္က တင္ျပတယ္။ အဲဒါကို သူတို႕က သူတို႕လက္ထဲမွာ ဒီလို အေထာက္ အထာားမရွိ၊ နဂိုက ကန္ေတာ္မင္ပန္းျခံကို အခုေတာ့ ကန္ေတာ္မဂၤလာပန္းျခံ အေနနဲ႕ နာမည္ ေျပာင္းထားတယ္။ ဦးဥတၱမ ရုပ္ထု၊ ဦးဥတၱမ နာမည္နဲ႕ အေထာက္အထားေတြကို မေတြ႕ရွိရတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အခုအခ်ိန္ မွာ ကန္ေတာ္ မဂၤလာပန္းျခံလို႕ ဘဲရွိေနတဲ့ အတြက္ ဦးဥတၱမပန္းျခံအျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖို႕ အစီအစဥ္မရွိ လို႕ဘဲ ေျဖသြားပါတယ္။ (ဟုတ္ကဲ့။ အခုအခါ လြတ္ေတာ္က်င္းပေနတာ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ၂ ႏွစ္နီးပါးရွိေနျပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ရခိုင္ လြတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြအေနနဲ႕ လႊတ္ေတာ္မွာ တင္ျပေဆြးေႏြးမႈေတြ အေပၚ ဘယ္ေလာက္ အတိုင္း အတာထိ အားရေက်နပ္မႈ ရွိလည္းဆိုတာ နည္းနည္းေျပာျပေပးပါ။) ( ဦးေဖသန္း) ကြ်န္ေတာ္တို႕အရင္က မေျပာႏိုင္ခဲ့တာေတြ ရွိတယ္။ အခု ပါတီလို႕ေပၚလာတယ္။ လြတ္ ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္အျဖစ္ လြတ္ေတာ္ထဲကို ေရာက္လာတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရခိုင္ျပည္သူေတြ ရဲ႕ ဆံုးရံႈး နစ္နာမႈေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ လြတ္ေတာ္မွာ အခါမလြတ္ တင္ျပတယ္။ ဒီလိုဘဲ ကြ်န္ေတာ္တို႕ လမ္းတံတား ရရွိေရးကိစၥ၊ ေက်ာင္းရရွိေရးကိစၥ၊ မီးရရွိေရးကိစၥေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ လြတ္ေတာ္ထဲမွာ အတိုက္ခံ လုပ္ျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႕ တင္ျပႏီုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုပါဘဲ ကြ်န္ေတာ္တို႕ရဲ႕အသံေတြကို ရခိုင္ျပည္ အပါအ၀င္ တိုင္းရင္းသားအားလံုး ဗမာျပည္က ေခါင္းေဆာင္ေတြ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ရဲ႕ အသံ ေတြကိုၾကားျပီး သူတို႕အရင္ကမသိခဲ့တာေတြကို အရင္ကမျပင္ဆင္ႏိုင္ခဲ့တာေတြကို အခုျပင္ဆင္လာ ႏိုင္တယ္။ သူတို႕ကိုယ္ခ်င္းစာတရားနဲ႕ တုန္႕ျပန္ျပီးလုပ္လာၾကတဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အဲလို ေအာင္ျမင္မႈေတြလည္း ရလာပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဆက္လက္ၾကိဳးစားဖုိ႕ျဖစ္ ပါတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ အရင္က ပါးစပ္ပိတ္ခံထားရတဲ့ အေျခအေနက ဒီေန႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ လူမ်ိဳး ကြ်န္ေတာ္တို႕ရပိုင္ခြင့္ေတြကို ဥပေဒျပဳလို႕ရႏိုင္ေအာင္အထိ ကြ်န္ေတာ္တို႕ လြတ္ေတာ္မွာ တင္ျပေနပါတယ္။ ရလည္း ရပါတယ္။ ေရွ႕ကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အမ်ားၾကီး ထားပါ တယ္။ သို႕ေသာ္လည္း ဆံုးရံႈးခဲ့တာေတြ မ်ားစြာရွိေနတဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႕အေနနဲ႕ အခ်ိန္တို အတိုးအတြင္းမွာ လုပ္ေဆာင္ရမွာက အကန္႕အသတ္ေတြ ရွိေနေသးတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ ဖယ္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ျဖစ္ေအာင္အထိ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရခိုင္ေတြ ကိုယ္ပိုင္ ျပဌာန္းခြင့္ရေအာင္ အထိ ကြ်န္ေတာ္တို႕ရခိုင္ေဒသက ထြက္ကုန္ေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ရခိုင္ေတြ ျပည့္ျပည့္၀၀ သံုးႏိုင္ေအာင္ အထိ ဆက္ျပီး ႏိုင္ငံေရးစင္ျမင့္ထက္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေတာင္းဆို တိုက္ပြဲ ၀င္သြားဖို႕ျဖစ္ တဲ့အတြက္နဲ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕အေနနဲ႕ အမ်ားၾကီးေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားပါတယ္။
(သတင္းအရင္းအျမစ္- နိရဥၥရာသတင္းဌာန) - See more at: http://www.narinjara.com/burmese/?p=6189#sthash.tNm0Rpoj.dpuf

No comments: