Monday, December 30, 2013

တန္းခိုးဆရာထြန္း စာေပဆုနဲ႕ ဒီကေန႕ ရခိုင္စာေပ

Rakhine_Yazawin_Thit
နယ္ခ်ဲ႕ ျဗိတိသွ်ေခတ္က ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ စာေရးဆရာ သီခ်င္းစာဆို တန္းခိုး ဆရာထြန္းကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့ အေနနဲ႕ တန္ခိုး ဆရာထြန္း စာေပဆု ခ်ီးျမွင့္ပြဲကို ေနာက္လာမယ့္ ဇႏၷ၀ါရီလ ၁၁ ရက္ေန႕မွာ ပု႑ားကၽြန္းျမိဳ႕မွာ က်င္းပသြားဖို႕ စီစဥ္ေနပါတယ္။ တန္းခိုးဆရာထြန္း စာေပဆု အပါအ၀င္ ဒီကေန႕ ေရာက္ရွိေနတဲ့ ရခိုင္စာေပရဲ႕ အဆင့္အတန္းနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ပိုမို သိရွိႏိုင္ေအာင္ တန္းခိုးဆရာထြန္း စာေပဆု ျဖစ္ ေျမွာက္ေရး ေကာ္မီတီအတြင္းေရးမွဴး ဦးေက်ာ္ဆန္း (စာေရးဆရာ လႊမ္းေျပေအာင္) ကို နိရဥၥရာက ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထားပါတယ္။
(ေမး။ ။ တန္းခိုးဆရာထြန္းစာေပဆုကို ဘာေၾကာင့္ ခ်ီးျမွင့္ဖို႕ စီစဥ္ရတာပါလဲ။)
ဦးေက်ာ္ဆန္း။  ။ တန္းခိုးဆရာထြန္းဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရခိုင္ျပည္မွာ ျဗိတိသွ် ေခတ္က နာမည္ၾကီး စာဆိုတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ သူေရးသားခဲ့တဲ့ စာအုပ္ေတြကလည္း ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိပါတယ္။ ေနာက္တခုက ဒီေန႕တန္းခိုးဆရာထြန္းစာေပကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ ႏိႈင္းယွဥ္ ျပရမယ္ဆိုရင္ တခ်ိန္က ျမန္မာစာေပထဲမွာ နာမည္ၾကီးခဲ့တဲ့ ဦးပုညနဲ႕ေတာင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ႏိႈင္းလို႕ရပါတယ္။ ေနာက္တခုက ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရခိုင္ျပည္မွာ တိမ္ျမဳပ္ေနတဲ့ ရြက္ပံုးသီး စာေရးဆရာေတြ၊ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ စာေရးဆရာေတြ ေပၚထြက္ေစခ်င္တဲ့ဆႏၵရယ္၊ ဆရာၾကီးကို ဂုဏ္ျပဳလိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ခုလို တန္းခိုး ဆရာထြန္း စာေပဆုကို ခ်ီးျမွင့္ဖို႕ စီစဥ္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
(ေမး။  ။ ဟုတ္ကဲ့ အခုလို စာေပဆုခ်ီးျမွင့္ပြဲက်င္းပျပီး တန္းခိုး ဆရာထြန္း စာေပဆုကို ေဖာ္ထုတ္တဲ့အတြက္ ရခိုင္ စာေပေလာကကို ဘယ္ေလာက္အထိ အက်ိဳးျပဳမယ္လို႕ ယံုၾကည္ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါသလဲ။)
ဦးေက်ာ္ဆန္း။  ။ ဒီေမးခြန္း အေပၚမွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕က အမ်ားၾကီး ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္။ ဘာေၾကာင္းလည္းဆိုရင္ ဒီလို အခြင့္အလန္းေတြကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ဖို႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ေဒသမွာ ေတာ္ေတာ္ နည္းေသးတယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ယူဆပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႕က ဒီလိုစာေပဆုေတြကုိ ေဖၚထုတ္ျပီး  စာေပျပိဳင္ပြဲေတြ ဖိတ္ေခၚျပီး က်င္းပတဲ့ အတြက္ အရည္အေသြးျမင့္မားတဲ့ စာေရးဆရာေတြ၊  ကေလာင္ရွင္ ေတြ ေပၚေပါက္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဆုေတြကို ထိုက္ထုိက္တန္တန္ ခ်ီးျမွင့္ျပီး ေျမေတာင္ ေျမွာက္ေပးျခင္းအားျဖင့္  ကြ်န္ေတာ္တို႕ေဒသမွ အရည္အေသြးထက္ျမက္တဲ့ စာေပ ပညာရွင္ေတြ ေတာ္ေတာ္ ေပၚထြက္လာလိမ့္မယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္။
(ေမး။  ။ ဒီေန႕ ရခိုင္စာေပအေနအထားက ဘယ္လုိရွိပါလဲ။ တိုးတက္လာတဲ့ အေနအထား ရွိပါလား။ ဆုတ္ယုတ္လာတဲ့ အေနအထားရွိပါလား။ ဘယ္လိုသံုးသပ္ထားပါလဲ။)
ဦးေက်ာ္ဆန္း။  ။ ဒီေန႕ ရခိုင္စာေပ အဆင့္အတန္းဟာ တခ်ိန္ေသာ အခါက ပံုစံနဲ႕မတူတဲ့ ပံုစံတမ်ိဳးနဲ႕ ရွင္သန္ေနတယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ သံုးသပ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုရင္ ေခတ္ေတြက သူ႕ေခတ္နဲ႕သူ၊ သူ႕ေရစီးေၾကာင္းအတိုင္း ေျပာင္းလဲ လာခဲ့သလို စာေပပံုသ႑န္ကလည္း ေျပာင္းလဲလာပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရခိုင္ေဒသမွာ အခုဆိုရင္  စာေရးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေတြ႕လာရသလို ေရးတဲ့ စာေပေတြကလည္း ပုံသ႑န္အရေရာ၊ အႏွစ္သာရပိုင္းေရာ  အဆင့္အတန္း ျမင့္လာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ စာေပေတြလည္း အရင္ကထက္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရးသားလာႏိုင္ၾကတာေတြ႕ရတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႕က ရခိုင္စာေပ အဆင့္အတန္းဟာ အတိုင္း အတာတစ္ခု အထိ တိုးတက္လာတယ္လို႕ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။  ရခိုင္ျပည္က စာေရးဆရာေတြရဲ႕  တိုးတက္ ေအာင္ျမင္မူေတြကလည္း ျမင့္မားလာတယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ သံုးသပ္ပါတယ္။
(ေမး။  ။ ရခိုင္စာေပ ဒီထက္မက တိုးတက္ျမင့္မားလာဖို႕နဲ႕ ႏိုင္ငံတကာနဲ႕ ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ဖို႕အတြက္ ဘာေတြကုိ လုပ္ေဆာင္ဖို႕လိုတယ္လို႕ျမင္ပါသလဲဆရာ။)
ဦးေက်ာ္ဆန္း။  ။ ရခိုင္စာေပ အဆင့္အတန္းျမင့္မား တိုးတက္လာေအာင္ လုပ္ဖို႕အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႕က ကိုယ့္ေဒသ အေျခအေနကို သိရွိနားလည္ေအာင္လုပ္ျပီး။ ႏို္င္ငံတကာ စာေပကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႕ မ်က္ကြယ္ျပဳလို႕ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ႏိုင္ငံတကာ စာေပေတြကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႕ေဒသ အထဲမွာ ဘာသာျပန္လို႕ တစ္မ်ိဳး၊ သူ႕မူရင္းဘာသာနဲ႕ေရးသားထားတဲ့ စာေပေတြကို တမ်ိဳး တင္သြင္းျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႕ေလ့လာ ဆည္းပူးဖို႕ လိုပါတယ္။ အဲဒီလို ေလ့လာတဲ့ ေနရာမွာ ေနရာ ထိုင္ခင္း အခင္းအက်င္းေတြကို ဖန္တီး ေပးဖို႕လိုသလို  ၊ ေလ့လာလိုသူေတြကို အားေပးတဲ့ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဖန္တီး ေပးႏိုင္ဖို႕ လိုပါတယ္။  ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒီလိုသာ လုပ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ရခိုင္စာေပဟာ ဒီထက္မက တိုးတက္ ျမင့္မား လာႏိုင္တယ္လို႕ ယူဆပါတယ္။
(ေမး။  ။  ဆက္လက္ျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေမးလိုတာက အခုလို ရခိုင္စာေပ၊ ရခိုင္စာေပ အႏုပညာ လက္ရာ ေတြကို မေပ်ာက္ပ်က္သြားရေအာင္ ထိမ္းသိမ္းေရးအတြက္ ဘယ္လို အျမင္မ်ား ရွိပါသလဲ။)  
ဦးေက်ာ္ဆန္း။  ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕စာေပေရးသားသူေတြသာမက  ရခိုင္ျပည္သူ ျပည္သား အားလံုးမွာလည္း ကုိယ့္စာေပ၊ ကုိယ့္စာေပ ယဥ္ေက်းမူ အႏုပညာလက္ရာေတြ ပ်က္စီး ဆံုးရွံဳးမသြားေအာင္  အတိုင္းအတာ တခုအထိ ထိန္းသိမ္းၾကဖို႕ တာ၀န္ရွိတယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္ခံယူပါတယ္။ မိမိတို႕မွာ တိမ္ျမဳပ္ေနတဲ့ စာေပေတြကို ေဖာ္ထုတ္ရမယ္။ ထိမ္းသိမ္းရမယ္။ ျမွင့္တင္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ေဆာင္ၾကရပါမယ္။ ဒီလို ေဆာင္ရြက္တဲ့ ေနရာမွာ စာေပစိတ္၀င္စားသူေတြသာမက ရခိုင္လူထုကပါ ၀ိုင္း၀န္းလုပ္ေဆာင္မွ အရွည္သျဖင့္ တည္တံ့ ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။  ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာရွိတဲ့ စာေပသမား၊ စာေပ ခ်စ္ျမတ္ႏိုး သူေတြ၊ ျပည္သူေတြ  အားလံုး တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ ပူးေပါင္းျပီး ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႕ လုပ္သြားမယ္ ဆုိရင္ ဒီကိစၥဟာ အတိုင္းထက္အလြန္ ေအာင္ျမင္လာလိမ့္မယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္ေျပာလိုပါတယ္။
(ေမး။  ။ အခု တန္းခိုးဆရာထြန္း စာေပဆုေပးပြဲအခမ္းအနားကို ဘယ္ေတာ့ေလာက္ လုပ္မယ္လို႕ ခန္႕မွန္း ထားပါလဲ။)
ဦး ေက်ာ္ဆန္း။  ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕က တန္းခိုးဆရာထြန္း ဒုတိယအၾကိမ္ စာေပ ဆုေပးပြဲကို လာမဲ့ ၂၀၁၄ ဇန္န၀ါရီလ ၁၁ ရက္ေန႕မွာ ပု႑ားကြ်န္းျမိဳ႕မွာ လုပ္မယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ယာယီဆံုး ျဖတ္ ထားပါတယ္။
(ေမး။  ။ ဟုတ္ကဲ့။ ဒီစာေပ ဆုခ်ီးျမွင့္ပြဲမွာ ဘယ္လို စာေပဆုေတြကို ခ်ီးျမွင့္ဖို႕ စီစဥ္ထာတယ္ဆိုတာ နည္းနည္း ရွင္းျပပါ။)
ဦးေက်ာ္ဆန္း။  ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ပထမအၾကိမ္ စာေပဆုခ်ီးျမွင့္ပြဲမွာ တန္းခိုးဆရာထြန္း ေဆာင္းပါးဆု၊ တန္းခိုး ဆရာထြန္း ကဗ်ာဆုဆိုျပီး ဆုႏွစ္မ်ိဳးေပးအပ္ခဲ့ပါတယ္။ အခု ဒုတိယအၾကိမ္မွာေတာ့ တန္းခိုးဆရာ ထြန္းဆု ေဆာင္းပါး၊ တန္းခိုး ဆရာထြန္း စာေပကဗ်ာဆုနဲ႕၊ ကြ်န္ေတာ္တို႕ တကယ္လို႕ တတ္ႏိုင္ မယ္ဆိုရင္ တန္းခိုး ဆရာထြန္း ဂီတဆု တစ္ဆုကိုလည္းေပးဖို႕ ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။
(ေမး။  ။ ဟုတ္ကဲ့ ဒီစာေပဆုခ်ီးျမွင့္ပြဲနဲ႕ပတ္သတ္ျပီး ရခိုင္ျပည္နယ္ထဲက စာေရးဆရာေတြ၊ တျခား တျခား ေနရာေတြကို ေရာက္ေနၾကတဲ့ စာေပခ်စ္ျမတ္ႏိုးသုေတြကို နဲ႕ စာေပ ၀ါသနာရွင္ေတြကို ဘယ္လို အမွာစကားမ်ား ေျပာလိုပါလဲ။)  
ဦးေက်ာ္ဆန္း။  ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ေဒသမွာ ခုခ်ီးျမွင့္မယ္ စာေပဆုဟာ ရခိုင္အမ်ိဳးသား စာေပဆု ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ တႏွံတလ်ားကို ေရာက္ေနတဲ့ စာေရး ဆရာေတြ၊ တျခား တျခား ေနရာေတြကို ေရာက္ေနတဲ့ ရခိုင္စာေရး ဆရာေတြ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကို အမ်ိဳးသားေရး အျမင္နဲ႕ ကူညီ ပံ့ပိုး ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကို စိတ္၀င္တစားနဲ႕ လိုအပ္တဲ့ အၾကံအဥာဏ္ေတြ ၊ တျခားလိုအပ္တဲ့ အကူအညီ ေတြကို ပံ့ပိုး ေပးၾကမယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ရဲ႕ တန္းခိုးဆရာထြန္း ဆုေပးဟာ အဆင့္ျမင့္တဲ့ စာေပဆု တစ္ခု ျဖစ္လာမွာ ျဖစ္သလို ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ဒီထက္မက တိုးတက္ေအာင္ျမင္လာလိမ့္မယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
(ဖံုးမွ တဆင့္ ဆက္သြယ္ျပီး ေမးျမန္းရပါသျဖင့္ ရွဳ႕ေထာင့္ေပါင္းစံုမွ ေမးျမန္းတင္ျပႏိုင္ျခင္း မရွိသည့္ အေပၚမွာ နားလည္ ခြင့္လႊတ္ၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။- အယ္ဒီတာ)
(သတင္းအရင္းအျမစ္- နိရဥၥရာသတင္းဌာန)

No comments: