Saturday, March 15, 2014

ရန္ကုန္ကိုေရာက္ရွိေနတဲ့ ရကၡိဳင္တပ္မေတာ္မွ ဒုဗိုလ္မွဴးၾကီး ေက်ာ္ဟန္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္း

Kyaw-Han
အစိုးရနန္႕ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးဖို႕အတြက္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႕ေတြနဲ႕ ပူးေပါင္း ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ “ တစ္ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ အပစ္အခတ္ ညိွႏိုင္းေရးအဖြဲ႕ NCCT” အဖြဲ႕ထဲ မွာ ပါ၀င္တဲ့ ရကၡိဳင့္ တပ္မေတာ္က ဒုဗိုလ္မွဴးၾကီးေက်ာ္ဟန္ဟာ မြန္ျပည္သစ္ပါတီ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဦးႏိုင္ဟံသာနဲ႕ အတူ မတ္လ ၇ ရက္ေန႕က ထိုင္းနယ္စပ္တစ္ေနရာကေန ရန္ကုန္ျမိဳ႕ကိုေလယာဥ္နဲ႕ ေရာက္ရွိလာပါတယ္။
သူ႕တို႕ရဲ႕ ခရီးစဥ္နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး  ဆက္သြယ္ေမးျမန္းၾကည့္တဲ့ အခါ သူတို႕ လာေရာက္ရတဲ့အေၾကာင္းကို ဒုဗိုလ္မွဴးၾကီး ေက်ာ္ဟန္က အခုလို စေျပာပါတယ္။
ဒုဗိုလ္မွဴးၾကီး ေက်ာ္ဟန္- ကြ်န္ေတာ္တို႕က အပစ္အခတ္ေရးဆိုင္ရာ ညွိႏိႈင္ေဆြးေႏြးေရးအဖြဲ႕ ဆိုတာရွိပါတယ္။ အဲဒီအဖြဲ႕က တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ ၁၅ ဖြဲ႕နဲ႕ဖြဲ႕ထားတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအဖြဲ႕မွာ ကြ်န္ေတာ္က ရကၡိဳင့္တပ္မေတာ္က ကိုယ္စားလွယ္ အေနနဲ႕ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ ၉ ရက္နဲ႕ ၁၀ ရက္ေန႕မွာ အစိုးရနဲ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေဆြးေႏြးဖို႕ရွိတဲ့ အတြက္ ရန္ကုန္ကို လာေရာက္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ NCCT လို႕ဆိုတဲ့ တႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရး ကိုယ္စားလွယ္အေနနဲ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒီကို လာတာျဖစ္ပါတယ္။
(ဒီေဆြးေႏြးပြဲမွာ ျပည္သူေတြကို အသိေပးလို႕ရတဲ့ အခ်က္ေတြရွိရင္ နည္းနည္း ေျပာျပေပးပါ။ ဘယ္အ ခ်က္ေတြကို အဓိက ေဆြးေႏြးမယ္ဆိုတဲ့ အစီအစဥ္ပါ။)
ဒုဗိုလ္မွဴးၾကီး ေက်ာ္ဟန္- ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေဆြးေႏြးဖို႕တာက အခ်က္အလက္ တစ္ခ်က္ခ်င္းစီေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ပထမဆံုး လိုင္ဇာသေဘာတူညီခ်က္ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ သေဘာတူညီခ်က္ကို အေျခခံတဲ့ တိုင္း ရင္းသားအဖြဲ႕ အစည္းေတြရဲ႕ရပ္တည္္ခ်က္ ႏိုင္ငံေရး မူေဘာင္နဲ႕ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးဆိုင္ရာ မူေဘာင္ ေတြကို တစ္စံုတရာေရာျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေဆြးေႏြးဖို႕ အစီအစဥ္ရွိပါတယ္။ အဲဒါကို အစိုးရနဲ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ညွိႏိုင္းျပီးေတာ့ သေဘာတူညီခ်က္ရေအာင္ ၾကိဳးစားသြားဖို႕ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေဆြးေႏြးမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ေျပာမယ္ဆိုရင္ အရင္ကေလာခီးလာ သေဘာတူညီခ်က္ရဲ႕ ေဆြးေႏြးမႈ ရလာဒ္က ကြ်န္ေတာ္တို႕ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းေတြရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္္တစ္ခုျဖစ္ ပါတယ္။ အဲဒါေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ ျဖန္႕ေ၀ျပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒါေတြကို တခ်က္ခ်င္းစီ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ရွည္သြားႏိုင္ပါတယ္။ဒီအေပၚမွာဘဲ အေျခခံျပီး ေဆြးေႏြးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
(ပထမ ေမးတာက တိုင္းရင္းသားေတြ႕ရဲ႕ က႑ေပါေ့နာ္။ ေနာက္တခုက ရခိုင္ျပည္သူေတြက ALP နဲ႕ AA ေပါင္းစည္းေရး ဘယ္လို ရွိေနသလဲဆိုတာကို သိပ္လုိလိုလားလား သိခ်င္ေနၾကပါတယ္။ ဒါေတြကို လည္း နည္းနည္းခ်ျပေျပာဆိုေပးပါ။)
ဒုဗိုလ္မွဴးၾကီး ေက်ာ္ဟန္ – ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရကၡိဳင့္တပ္မေတာ္နဲ႕ ALP က ထိပ္သီးေခါင္းေဆာင္ေတြ စုစည္းျပီး ၃ ၾကိမ္တိုင္တိုင္ ေဆြးေႏြးျပီးျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ Join ေကာ္မီတီဖြဲ႕ေရး အဆင့္ကိုေရာက္ေနပါျပီ။ ဒါ ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ စစ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရး Join  ေကာ္မီတီကို ဘယ္လိုဖြဲ႕မလဲ။  ဘယ္ႏွစ္ေယာက္နဲ႕ ဖြဲ႕မွာ လည္းဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ နွစ္ဘက္လံုးက စဥ္းစားေနတာရွိပါတယ္။ အဲဒီကတစ္ဆင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ ရြက္ေရးမွာ ဘာေတြကို ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မွာလဲ။  အတူတူပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ယင္း ကြ်န္ေတာ္တို႕ အျပန္အလွန္ နားလည္ ယံုၾကည္မႈကို အေျခခံရင္းနဲ႕  ကြ်န္ေတာ္တို႕ တစ္ဖြဲ႕တစ္ပါတီျဖစ္ေရးကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ အရွိန္အဟုန္ ျပင္းျပင္းနဲ႕ ၾကိဳးစားေနတာေတြရွိပါတယ္။
( ဟုတ္ကဲ့၊ အခုေက်ာက္ျဖဴမွာ က်င္းပဖို႕လုပ္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသားညီလာခံနဲ႕ ပတ္သတ္ျပီးလည္း နည္းနည္း ရွင္းျပေပးပါ။)
ဒုဗိုလ္မွဴးၾကီး- ေက်ာ္ဟန္ – ဟုတ္ကဲ့။ အမ်ိဳးသားညီလာခံဆိုတာက ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရခိုင္ေတြ ေနရာတစ္ခုခုမွာ ဆံုျပီး စကားေျပားၾကဖို႕က သိပ္အေရးၾကီးပါတယ္။ စကားေျပာၾကျပီး အဲဒီကထြက္လာတဲ့ ရလာဒ္ဟာ ကြ်န္ ေတာ္တို႕ရခိုင္ျပည္နဲ႕ ရခိုင္လူမ်ိဳးအတြက္ သိပ္အေရးၾကီးတဲ့ ရလာဒ္ေတြျဖစ္လာမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရခိုင္အင္အားစုေတြ၊ အမ်ိဳးသားေတာ္လွန္ေရး အင္အားစုေတြ၊ လူမႈေရးအင္အားစုေတြ၊ တတ္သိပညာရွင္ေတြ၊ တစ္သီးပုဂၢလေတြ ကြ်န္ေတာ္တို႕ တစ္ေနရာတည္းမွာစုျပီး လံုျခံဳမႈကင္းမ့ဲေနတဲ့ ရခိုင္အမ်ိဳးသားေတြရဲ႕ အေျခ အေန၊ ႏိုင္ငံေရးရပိုင္ခြင့္၊ သယံဇာတ ရပိုင္ခြင့္၊ ပညာေရး၊ လူမႈေရး၊ အစစအရာရာအားလံုးကို ဆံုျပီးေတာ့ ေဆြး ေႏြးျခင္းအားျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အေျဖေကာင္း ရလာဒ္ေကာင္း တစ္ခုကို ရလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေတြဟာ တစ္မ်ိဳးသားလံုး ကိုင္စြဲသြားမဲ့ မူေဘာင္ေတြလည္း ျဖစ္သြားႏို္င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာက္ျဖဴမွာက်င္းမယ့္ ရခိုင္အ မ်ိဳးသားညီလာခံဟာ ရခိုင္တစ္မ်ိဳးသားလုံးအတြက္ အေရးၾကီးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရခိုင္အမ်ိဳးသား ညီလာခံ ျဖစ္ ေျမာက္ဖို႕အတြက္  အားလံုးပါ၀င္ဖို႕နဲ႕ အဲဒီညီလာခံမွာ ခ်မွတ္လာတဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႕အတြက္  ကြ်န္ေတာ္တို႕ရခိုင္တမ်ိဳးသားလံုးက ၾကိဳးစားဖို႕ လိုအပ္တယ္လို႕ ေျပာလိုပါတယ္။
( အခုလာတဲ့ ခရီးစဥ္နဲ႕ ပတ္သတ္ျပီး ရခိုင္ျပည္သူေတြကို နည္းနည္း အမွာစကား ေျပာၾကားေပးေစခ်င္ပါတယ္။)
ဒုဗိုလ္မွဴးၾကီး ေက်ာ္ဟန္- ရခိုင္ျပည္သူေတြကို အမွာစကား ေျပာတယ္ဆိုတာထက္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ သိတာေလးေတြကို အျပန္အလွန္ တင္ျပေျပာဆိုတဲ့ သေဘာပါ။  ကြ်န္ေတာ္တို႕ အမ်ိဳးသား ညီညြတ္ေရး တစ္ရပ္ကုိ မျဖစ္မေန တည္ေဆာက္ဖို႕ လိုအပ္ေနပါတယ္။ တစ္ဘက္မွာလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုေတြ စည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို တည္ေဆာက္ေနသလို ျပည္တြင္းမွာလည္း ALD နဲ႕ RNDP ကလည္း ANP ဆုိျပီးတစ္ဖြဲ႕တစ္ပါတီျဖစ္သြားၾကပါျပီ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရကၡိဳင့္တပ္မေတာ္ အေနနဲ႕လည္း လက္ ရွိမွာ ျပည္တြင္း ျပည္ပက အသိအမွတ္ျပဳထားတဲ့ ရကၡိဳင့္တပ္မေတာ္နဲ႕ ALP ပါတီတို႕ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ေကာ္မီတီေတြ ဖြဲ႕ျပီး တစ္ဖြဲ႕တစ္ပါတီျဖစ္ေရးကို ဦးတည္ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ အဲဒီကေန တျခားအဖြဲ႕ငယ္ေတြနဲ႕လည္း ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ရည္မွန္းခ်က္ေတြရွိပါတယ္။ အဲဒီလိုဘဲ အရပ္ဘက္ဆိုင္ရာ ျပည္သူေတြကလည္း အတတ္ႏိုင္ဆံုး ကြ်န္ေတာ္တို႕ “ အမ်ိဳးကိုခ်စ္ ေသြးကိုစစ္” ဆိုသလို “ ခ်စ္လီ၊ ညီလီ စည္းလံုးလီ” ဆိုတဲ့ အဲဒီအေျခခံ သေဘာေတြကို အေျခခံ ျပီး အတတ္ႏိုင္ဆံုး အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရးကို တစ္ေယာက္ခ်င္း၊ တစ္ဖြဲ႕ခ်င္းစီျဖစ္ေသာ္၎ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ညီညြတ္ေရးကို တည္ေဆာက္သြားၾကမယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ္က အဲဒီလို တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။
(ဒုဗိုလ္မွဴးၾကီးေက်ာ္ဟန္တို႕ဟာ မတ္လ ၇ ရက္ေန႕ကေန ၁၅ ရက္ေန႕ထိ ရန္ကုန္မွာ ေနထိုင္သြားမယ္လို႕ သိရပါတယ္။)
(သတင္းအရင္းအျမစ္- နိရဥၥရာသတင္းဌာန)

No comments: