Tuesday, May 27, 2014

အေမရိကန္သံရံုးအရာရွိတစ္ဦး ရခိုင္အမ်ိဳးသားပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ လာေရာက္ေတြ႔ဆံု

ANP-Office
ရန္ကုန္အေျခစိုက္ အေမရိကန္သံရံုးႏိုင္ငံေရးအရာရွိ Mr Clint Fenning သည္ ေမလ ၂၁ ရက္ေန႔က စစ္ေတြၿမိဳ႕ရွိ ရခိုင္အမ်ိဳးသားပါတီ ဗဟိုရံုးသုိ႕ လာေရာက္ျပီး ရခိုင္အမ်ိဳးသားပါတီ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးသြားခဲ့သည္ဟု သတင္းရရွိသည္။
ရခိုင္အမ်ိဳးသားပါတီမွ ေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ဦးခင္ေမာင္ႀကီး၊ ဦးေက်ာ္ေဇာ္ဦး၊ ဦးေရႊေမာင္ တို႔ႏွင့္ တစ္နာရီခန္႔ၾကာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္ဟု ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ခဲ့သူ ဦးခင္ေမာင္ႀကီးက ေျပာသည္။
ယင္းသို႔ ေဆြးေႏြးရာတြင္ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ ပဠိပကၡမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ အဓိကေဆြးေႏြးခဲ့သည္ဟု သူက ဆိုသည္။
“အဓိကကေတာ့ ဒီမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့အေျခအေနေတြေပါ့။ ပဋိပကၡအေျခအေနနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ပါတီရဲ႕မူဝါဒေတြဘာရွိလဲ။ ပဋိပကၡအေပၚ ပါတီကဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲေပါ့ေနာ္၊ အဲဒါေလးေတြကို သူကေမးတာပါ။”
ရခိုင္အမ်ိဳးသားပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ တုန္႔ျပန္ေျပာၾကားခ်က္မ်ားကိုလည္း သူက ယခုလိုေျပာသည္။
“ကၽြန္ေတာ္တို႔က ပဋိပကၡေျပၿငိမ္းဖို႔ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံတကာရယ္၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရရယ္၊ ရခိုင္ျပည္သူေတြရယ္ ၀ိုုင္း၀န္း အေျဖရွာရမွာေပါ့၊ ဒါဟာ လူမ်ိဳးအဖြဲ႕အစည္းႏွစ္ခုရဲ႕ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရးဆန္တဲ့ ပ႒ိပကၡမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရခိုင္ အမ်ိဳးသားေတြရဲ႕ အမ်ိဳးသားရပ္တည္ေရးနဲ႕ အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရးအတြက္ ရပ္တည္ေျဖရွင္းမွ ေျပၿငိမ္းမႈကို ရလိမ့္မယ္။ အဲဒါမွ ဒီပဋိပကၡေတြကို ေျဖရွင္းႏိုင္လိမ့္မယ္ လို႕ကၽြန္ေတာ္တို႔ယံုၾကည္တယ္ဆိုၿပီးကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာတာေပါ့။”
အေမရိကန္ သံအရာရွိမွ ယခုကဲ့သို႔ တုန္႔ျပန္ေျပာၾကားခဲ့သည္ဟု သူက ဆိုသည္။
“သူတို႔ဘက္ကတုန္႔ျပန္တာကေတာ့ သူတို႔အေနနဲ႔ ဒီဟာကို အေျဖထုတ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားေတာ့ မရွိဘူးေပါ့ေနာ္။ ဒီအေနအထားေတြကို သူက သံရံုး၊ အေမရိကန္ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီးဌာနေတြထိ ေရာက္ေအာင္ သူ႕အေနနဲ႔ တတ္ႏိုင္သမွ် တင္ျပေပးမယ္ေပါ့အဲ့ဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ေဆြးေႏြးတာပါဆိုၿပီးေျပာပါတယ္။”
ပါတီ၏ သေဘာထားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးလည္း ဦးခင္ေမာင္ႀကီးက ယခုလိုရွင္းျပေျပာဆိုသည္။
“ အဓိက ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာက ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ နာမည္က ပဋိပကၡျဖစ္ေစတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းအရင္း တစ္ခုပဲေလ။ အဲဒီအေပၚမွာ ကုလသမဂၢတို႔၊ အေမရိကန္အစိုးရတို႔ေပါ့၊ အဲဒီကေနၿပီးေတာ့  တိုင္းရင္းသားျဖစ္ရမယ္၊ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ သူတို႔က ဖိအားေပးတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ေျပာတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီအေနအထားေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က လက္မခံႏိုင္ပါဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲ့ဒါကို ရွင္းျပတယ္။”
ယင္းျပင္သူက ယခုလို ဆက္ဆိုသည္။
“ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အခုေနာက္ဆံုးအေမရိကန္အစိုးရရဲ႕ ျမန္မာျပည္ကို စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔ဖို႕အတြက္ တစ္ႏွစ္ သက္တမ္းတိုးလိုက္တဲ့အပိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရခိုင္ျပည္မွာျဖစ္ေနတဲ့ ပဋိပကၡက အေၾကာင္းျပခ်က္ တစ္ခု အေနနဲ႔ပါတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းျပခ်က္က ဘာလဲဆိုရင္ ရခိုင္ျပည္မွာျဖစ္ေနတဲ့ ပဋိပကၡေတြဟာ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံရဲ႕ အမ်ိဳးသားလံုျခံဳေရးနဲ႕အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားေတြကို ထိခိုက္ေစတယ္ဆိုၿပီး အေၾကာင္း ျပထားတာ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ရခိုင္အမ်ိဳးသားလံုျခံဳေရးနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရခိုင္အမ်ိဳးသားတည္တံ့ေရး အတြက္ ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္ရမယ့္ တာဝန္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာလည္း ရွိတယ္။ ပါတီတစ္ခုအေနနဲ႕လည္း ရွိတယ္ ေပါ့ေနာ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရးနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အေမရိကန္ရဲ႕ အမ်ိဳးသား လံုၿခံဳေရး၊ အေမရိကန္ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို ထိခိုက္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရးနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမ်ိဳးသား တည္တံ့ေရး အတြက္က်ေတာ့ အေမရိကန္က ဘာမ်ာလုပ္ေပးႏိုင္မလဲ။ အဲ့ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတယ္။”
ေဆြးေႏြးပြဲမွာ အက်ိဳးရွိေသာ ေဆြးေႏြးပြဲ တစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးခင္ေမာင္ၾကီးက သံုးသပ္ ေျပာဆိုသည္။
(သတင္းအရင္းအျမစ္- နိရဥၥရာသတင္းဌာန)

No comments: