Tuesday, May 27, 2014

ဘတ္ဂ်က္ အေျခအေနေၾကာင့္ ရေသ့ေတာင္-ပု႑ားကၽြန္းကားလမ္းအခ်ိန္မွီ ျပီးစီးႏိုင္မည္ မဟုတ္

 ေတာဖ်ားေခ်ာင္းတံတား တည္ေဆာက္ေနသည္ကို ေတြ႕ရစဥ္။ (ဓါတ္ပံု- နိရဥၥရာ)
ေတာဖ်ားေခ်ာင္းတံတား တည္ေဆာက္ေနသည္ကို ေတြ႕ရစဥ္။ (ဓါတ္ပံု- နိရဥၥရာ)
ရခိုင္ျပည္နယ္ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ျမိဳ႕ခ်င္းဆက္ လမ္းမ်ား၊ ရြာခ်င္းဆက္လမ္း အမ်ားအျပားကို ရခိုင္ျပည္နယ္ အတြင္း ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရမွ တာ၀န္ယူ ေဖါက္လုပ္ေနရာ ယင္းအထဲတြင္ ပါ၀င္ေသာ ရေသ့ေတာင္-ပု႑ားကၽြန္း ကားလမ္းမွာ ဘတ္ဂ်က္ေငြ လံုလံုေလာက္ေလာက္မရရွိသျဖင့္ သတ္မွတ္ခ်ိန္ အတိုင္း ျပီးစီးရန္ အေျခအေနမရွိဘဲ ျဖစ္ေနေၾကာင္း သတင္း ရရွိသည္။
ဘတ္ဂ်က္ေငြ မလံုေလာက္မူေၾကာင့္ ရေသ့ေတာင္-ပု႑ားကၽြန္းကားလမ္း ေဖါက္လုပ္မူကို ရပ္တန္႕ထားရျပီး ယင္းလမ္းတြင္ တည္ရွိေသာ ေတာဖ်ားေခ်ာင္းတံတား တစ္ခုကိုသာ ႏွစ္အလိုက္ထုတ္ေပးေသာ ဘတ္ဂ်က္ေငြ အနည္းငယ္ျဖင့္ မစို႕မပို႕ တည္ေဆာက္ေနရသည္ဟု သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာသည္။
Tawphyr-chaung-bridge
ဘတ္ဂ်က္ေငြ အလံုအေလာက္ မရရွိမူေၾကာင့္ ေပ ၁၂၀၀ အရွည္ရွိေသာ ေတာဖ်ားေခ်ာင္း တံတားကို အပိုင္းလိုက္ တည္ေဆာက္ေနရျပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က စတင္ တည္ေဆာက္ ခဲ့ေသာ တံတားမွာ ၂၀၁၅- ၂၀၁၆ ႏွစ္ကုန္ေလာက္မွ ျပီးစီးႏိုင္မည္ဟု ခန္႕မွန္းထားေၾကာင္း  တံတားအထူးအဖြဲ႕ (၁၀) မွ အငယ္တန္း အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦး၀င္းႏိုုင္က နိရဥၥရာသို႕ ေျပာသည္။
“ ကၽြန္ေတာ္က ေရလယ္တိုင္အမွတ္ (၄) ကို တာ၀န္ယူျပီး တည္ေဆာက္ေနပါတယ္။ အခုတည္ဆာက္ေနပါျပီ။ အုတ္ျမစ္ကေတာ့ ျပီးသြားပါျပီ။ ၂၀၁၅-၁၆ ေလာက္မွာ ျပီးစီးဖို႕ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္” ဟု ဆိုသည္။
ေတာဖ်ားေခ်ာင္း တံတားသည္ ရေသ့ေတာင္-ပု႑ားကၽြန္းကားလမ္းပိုင္းတြင္ ပါ၀င္ေသာ အရွည္ဆံုးႏွင့္ အေရးပါေသာ တံတားတစ္ခုျဖစ္ျပီး ယင္းတံတား အတြက္  ၂၀၁၂-၂၀၁၃ မွာ က်ပ္သန္း (၆၀၀) ၊  ၂၀၁၃- ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ က်ပ္သန္း ၁၀၀၀ ကို အစိုးရထံမွ ရရွိခဲ့သည္ဟု သူက ဆိုသည္။
“ စုစုေပါင္း ေတာဖ်ားေခ်ာင္းတံတား တစ္ခုတည္းအတြက္ ခန္႕မွန္းကုန္က်ေငြက က်ပ္သန္းက ၄၆၀၀ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္အလိုက္ ရခိုင္ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕က ခ်ေပးတဲ့ ဘတ္ဂ်က္နဲ႕ဘဲ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဆိုသည္။
Tawphyr-chaung-bridge-2
ရေသ့ေတာင္- ပု႑ားကၽြန္း ကားလမ္းေပၚတြင္ ေတာဖ်ားေခ်ာင္း တံတားအျပင္ ထြန္းရေ၀ တံတားနဲ႕ ရေသ့ေတာင္တံတားၾကီး (၂) ခု က်န္ေနေသးေၾကာင္း၊ ယင္းတံတား (၂) စင္းမွာ ယခုအခ်ိိန္ထိ လုပ္ငန္း မစရေသးေၾကာင္း သိရသည္။ သို႕အတြက္ ၂၀၂၀ ခုႏွစ္တြင္ပင္ ရေသ့ေတာင္-ပု႑ားကၽြန္းကားလမ္းမွာ ျပီးစီးႏိုင္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ေဒသအတြင္းက လမ္းအေရး ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ေျပာသည္။
ယင္းျပင္ ဘတ္ဂ်က္ေငြ မရရွိသျဖင့္ ကားလမ္း ေဖါက္လုပ္မူကိုလည္း ရပ္တန္႕ထားရေၾကာင္း၊ သုိ႕အတြက္ ယခင္ ဖို႕ထားေသာ ကားလမ္းေပၚမွ ေျမမ်ားမွာ မိုးရာသီတြင္ ေရတိုက္စားမူေၾကာင့္ ပ်က္စီးေနေၾကာင္း၊ လမ္းၾကမ္းအဆင့္မွာပင္ ပ်က္စီးေနသျဖင့္ အပိုင္းလိုက္ပင္ ႏြားလွည္း၊ ဆိုင္ကယ္မ်ားျဖင့္ သြားလာ၍ မရဘဲ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ကားလမ္းေပၚတြင္ တည္ရွိေသာေစတီျပင္ ေက်းရြာသား တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ရေသ့ေတာင္- ပု႑ားကၽြန္းကားလမ္းသည္ ရန္ကုန္-စစ္ေတြ ကားလမ္းမၾကီးႏွင့္ ဆက္စပ္ေပးမည့္ လမ္းတစ္လမ္း ျဖစ္ျပီး ေဒသဖြံ႕ျဖိဳးေရး အတြက္ မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္ေသာ လမ္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ကားလမ္းျပီးစီးပါက ရသ့ေတာင္၊ ဘူးသီးေတာင္ႏွင့္ ေမာင္ေတာျမိဳ႕နယ္မွ ျပည္သူမ်ားအေနျဖင့္  ရေသ့ေတာင္မွ တဆင့္ ရန္ကုန္သို႕ တိုက္ရိုက္သြားလာႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
“ တံတားအပါအ၀င္ ဒီလမ္းကိုေတာ့ အျမန္ ျပီးစီးေစခ်င္ပါတယ္။  ဒီလမ္းျပီးစီးရင္ စီးပြားေရ၊ ပညာေရးကအစ တိိုးတက္လာလိမ့္မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ စစ္ေတြတို႕၊ ပု႑ားကၽြန္းတို႕ကိုလည္း ခ်က္ခ်င္းသြားလာလို႕ ရလာမယ္။ ဒီေဒသက သီးႏွံေတြအၾကီးအက်ယ္ ထြက္ေတာ့ ခ်က္ခ်င္း ျမိဳ႕ၾကီးေတြကို တင္ပို႕လို႕ ရလာႏိုင္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေတာဖ်ားေခ်ာင္း ေဒသခံေတြ အတြက္ စီးပြားေရးအရ ဖြံ႕ျဖိဳး တိုးတက္လာႏိုင္ပါတယ္” ဟု တံတားအနီး ေစတီျပင္ေက်းရြာမွ အလျပ ဆရာ တစ္ဦးက ဆိုသည္။
(သတင္းအရင္းအျမစ္- နိရဥၥရာသတင္းဌာန)

No comments: