Tuesday, May 27, 2014

ေရႊေမာင္း (၃၉) လံုးရ ပု႑ားကၽြန္းျမိ႕နယ္ ကံေခ်ာင္းေက်းရြာမွ က်င္သန္ၾကီး ဦးေမာင္ေက်ာ္ေသာင္းနဲ႕ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းခန္း

ရခိုင္ျပည္နယ္ ပု႑ားကၽြန္းျမိ႕နယ္ ကံေခ်ာင္းေက်းရြာမွ က်င္သန္ၾကီး ဦးေမာင္ေက်ာ္ေသာင္းသည္ ယခုအခါ အသက္ (၆၄) ႏွစ္ရွိျပီ ျဖစ္သည္။ သူ႕၏  က်င္သက္တမ္း တေလွ်ာက္တြင္ ေရႊေမာင္း (၃၉) လံုးကို အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ဆြတ္ခူး ရရွိခဲ့သည္။ ရခိုင္ရိုးရာက်င္အားကစားႏွင့္ ပတ္သက္ျပီးသာမက ေရွ႕ေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ သူ႕ဘ၀ အေျခအေနမ်ားသူ႕အျမင္ သူ႕အေတြးမ်ားကို က်င္သန္ၾကီး ဦးေမာင္ေက်ာ္ေသာင္းအား ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်သြားေရာက္ ေမးျမန္းျပီး နိရဥၥရာမွ တင္ျပေပးလိုက္ပါသည္။
U-Mg-Kyaw-Thaung
ေမး- ဘယ္အခ်ိန္တုန္းက က်င္စကိုင္တာပါလဲ။
 
ေျဖ- ကၽြန္ေတာ္ အသက္ (၂၅)ႏွစ္ေလာက္က စၿပီး က်င္ကိုင္ပါတယ္။ရေသ့ေတာင္ျမိဳ႕ ေစတီေတာင္ပြဲမွာပါ။ အသက္ ၃၈ ႏွစ္မွာ က်င္ေလာကကေန အနားယူခဲ့ပါတယ္။
ေမး- ေရႊေမာင္း ဘယ္ႏွစ္လံုး ရဖူးပါလဲ။
 
ေျဖ- ေရႊေမာင္းဆုကေတာ့ အားလံုး(၃၉)လံုး ရရွိခဲ့ပါတယ္။ စစ္ေတြ ဝကၤပါကြင္းမွာလည္း ရဖူးပါတယ္။ ဦးရာဇ္ေတာင္၊ ေနာက္ၿပီး ရေသ့ေတာင္၊ ကူေတာင္၊ ဦးေခါင္းေတာင္၊ ေက်ာက္ျဖဴ၊ ေက်ာက္ေတာ္၊ မဟာျမတ္မုနိ အားလံုးမွာရဖူးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တုန္းက ခုေခတ္ေလာက္ ပြဲအမ်ားပါဘူး။ တစ္ႏွစ္မွာ ေလးပြဲ ငါးပြဲေလာက္ပဲကိုင္ရတာပါ။ ခုေခတ္မွာေတာ့ က်င္ပြဲအမ်ားႀကီးေပါ့။အားရစရာေကာင္းပါတယ္။
ေမး- ဟုတ္ကဲ့၊ အစ္ကိုၾကီး က်င္သန္တစ္ေယာက္ ဘယ္လိုျဖစ္လာပါလဲ။ က်င္သန္တစ္ေယာက္စျဖစ္လာပံုကို ရွင္းျပေပးပါ။
 
ေျဖ- ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့က်င္သန္တစ္ေယာက္ျဖစ္လာတာမိရိုးဖလာလည္းပါတာေပါ့။ကၽြန္ေတာ့္ အေဖဆိုရင္လည္း က်င္သန္တစ္ဦးပါ။ မိဘေတြဆီက ဆင္းသက္လာတဲ့ အေမြအႏွစ္ေတြပါ။ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ကာယဗလကေတာ့ နည္းပညာရယ္လို႔မဟုတ္ပါ။ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ က်န္းမာေရးေလ့က်င့္ခန္းေတြေတာ့ လုပ္တာေပါ့။ ဒိုင္းထိုးတယ္၊ ထိုင္ထလုပ္တယ္ေပါ့။ နည္းစနစ္က်က် ေလ့က်င့္ခဲ့တာမ်ိဳး မရွိခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီတုန္းက ခုေခတ္လို မတိုးတက္ဘူးေပါ့။
ေမး-က်င္သန္တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ဘယ္လိုအခက္အခဲေတြ ရွိပါသလဲ။
 
ေျဖ- ကၽြန္ေတာ္တို႔က်င္သန္တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ မိမိရဲ႕အလုပ္အကိုင္ေတြကို ေလ်ာ့ရပါတယ္။ ကာယေလ့က်င့္ ခန္းေတြလုပ္ဖို႔က သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔က လယ္လုပ္တာဆိုေတာ့ လယ္မလုပ္ဘဲ အနားယူေနရ တာေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ လယ္ထြန္တဲ့ အလုပ္ၾကမ္းေတြ လုပ္ေနရင္ က်င္သန္အလုပ္ကို လုပ္ဖို႔မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
ေမး- အခု ရခုိုင္ျပည္မွာ ရိုးရာက်င္ပြဲေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္ေနတာေတြ႕ရပါတယ္။လက္ရွိ ရခိုင္က်င္ရဲ႕ အေျခအေနေတြအေပၚ က်င္သန္ႀကီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
 
ေျဖ- ေကာင္းပါတယ္။ ခုကေတာ့ လြယ္ပါတယ္။ ပြဲကလည္းမ်ားပါတယ္။ ပြဲမ်ားတဲ့အတြက္ က်င္သန္ေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔တုန္္းကလို ရြာထဲမွာေလ့လာေနဖို႔မလိုပါဘူး။ ပြဲေတြမွာ လိုက္ကိုင္ရင္းနဲ႕ ေလ့လာလို႔ရတဲ့
သေဘာေပါ့။ က်င္ပြဲေတြက တစ္ပြဲၿပီး တစ္ပြဲေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီဇင္ဘာလေလာက္ဆိုရင္ က်င္စကိုင္
လို႔ရပါၿပီ။ ဒီဇင္ဘာမွာဆို ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ပြဲေတြရွိတယ္။ ျပည္နယ္ပြဲၿပီးရင္ ဘုရားပြဲေတြ၊ ခုခ်ိန္ဆိုရင္ ေစတီပြဲေတြ ဦးရာဇ္ေတာင္ေစတီ ေနာက္ၿပီး စၿမံဳေတာ္ဓာတ္ စတဲ့ ပြဲေတြမွာ ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြဟာ က်င္ပြဲေတြကို
က်င္းပလာလို႔ က်င္ပြဲေတြမွာ အမ်ားအျပားပါဝင္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ပြဲေတြလိုက္ကိုင္ရင္း ေလ့က်င့္ႏိုင္တဲ့ သေဘာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ နိစၥဓူဝ ဆိုသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ တစ္ပြဲနဲ႕တစ္ပြဲ သိပ္မကြာပါဘူး။
ေမး- ရခိုင္ရိုးရာက်င္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ျဖစ္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါသလဲ။ ဘယ္လို အႀကံျပဳခ်င္ပါသလဲ။
 
ေျဖ- ကၽြန္ေတာ္ျမင္တာကေတာ့ က်င္သန္ေတြဟာ အလုပ္အကိုင္ေတြကိုေလ်ာ့ၿပီး အားကစားပညာေတြကို ေလ့က်င့္ဖို႔လိုပါတယ္။Training ဆင္းဖို႔လိုပါတယ္။Training မရွိဘဲ ရိုးရာတစ္ခုအေနနဲ႕ ကိုင္ခ်င္သလို
ကိုင္ေနၾကရင္ ပြဲေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ သိပါတယ္။ အေမာမခံႏိုင္ အပင္ပန္းမခံႏိုင္တာေတြျဖစ္လာပါတယ္။
အဲ့ဒီလိုေတြမျဖစ္ေအာင္ Training ဆင္ၿပီးေလ့က်င့္တာကပိုေကာင္းပါတယ္။
ေမး- ခုခ်ိန္မွာ ရခိုင္လူထုက ရခိုင္ရိုးရာက်င္ကို ေနရာတိုင္းမွာ ေတာ္ေတာ္အားေပးလာၾကတာေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
 
ေျဖ- ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြအတုိင္းအတာနဲ႔ဆိုရင္ ရိုးရာက်င္အသိေတြ နည္းေနေသးတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ရခိုင္လူမ်ိဳးတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ရိုးရာက်င္ဆိုတာဘာလဲ ၊ ရိုးရာက်င္ပညာရဲ႕ စည္းကမ္းေတြက ဘာရွိလဲဆိုတာေတြကို အသိနည္းၾကပါေသးတယ္။က်င္မွာက နည္းစနစ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ အဲဒီနည္းစနစ္ေတြကို တစ္ခ်ိဳ႕က မသိၾကတဲ့အတြက္ က်င္သန္ေတြကို အထင္အျမင္လြဲတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲဆိုေတာ့ က်င္သန္ေတြက ပြဲမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ညွိၿပီးဆုယူတယ္ဆိုတဲ့ အျမင္ေတြရွိပါတယ္။ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္က ဒါေတြကို နားလည္ဖို႔လိုပါတယ္။ဒါေတြက အားနည္းခ်က္ေတြပါ။ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ ရိုးရာက်င္ပညာေတြနဲ႔ ပါတ္သတ္တဲ့ စာအုပ္ေတြထြက္လာတယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီစာအုပ္ေတြကို ဖတ္ရတယ္ဆိုရင္ အမ်ားႀကီးနားလည္လာၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး- ရခိုင္က်င္ပညာမွာ အေရးႀကီးတဲ့ စည္းကမ္းခ်က္ေတြကို ေျပာျပေပးပါ။
 
ေျဖ- ကၽြန္ေတာ္တို႔က်င္ပညာအတုိင္းအတာအရဆိုရင္ ဥပမာ ၿပိဳင္ဘက္ လက္ကာျပရွိရင္ ေနာက္ထပ္ မကိုင္ရေတာ့ပါဘူး။ က်င္ကိုင္တဲ့အခါ ေခါင္းပန္းလွန္ရပါတယ္။ အဖမ္းကို လိုလို႔ ေခါင္းပန္းလွန္ယူရပါတယ္။ ေခါင္းပန္းလွန္လိုက္တဲ့အခါ ဥပမာ ပန္းက်တဲ့သူက  အဖမ္းဆို အဖမ္းေပါ့။ အဖမ္းကို ႏွစ္ႀကိမ္ဆို ႏွစ္ႀကိမ္၊ ႏွစ္ေခါက္ဆို ႏွစ္ေခါက္ေပါ့။ တစ္ခ်ိဳ႕က်င္ဒိုင္ေတြက အဲ့ဒါေတြကို နားမလည္ဘဲ တစ္ဘက္က်င္သန္ဟာ ကိုယ့္နယ္သား ကိုယ့္ရြာသားဆိုၿပီး လုပ္လိုက္တဲ့အတြက္ က်င္သန္ေတြ နစ္နာတာရွိပါတယ္။ ကိုယ့္ကာယ ဥာဏအားနဲ႕ လုပ္မယ့္အတိုင္းအတာကုိ မလုပ္လိုက္ရဘဲ က်င္သန္ေတြဆီမွာ မရံႈးဘဲ က်င္ဒိုင္ေတြဆီမွာ ရံႈးတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ စစ္ေတြက ပြဲေတြမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ႀကံဳရပါတယ္။
ေမး- က်င္ပညာနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ စာအုပ္စာတမ္းေတြရွိပါသလား။ အဲဒီစာအုပ္စာတမ္းေတြကိုေကာ ျပဳစုေရးသားထုတ္ေ၀ဖို႔ အစီအစဥ္ေတြရွိပါသလား။ သိခ်င္ပါတယ္။
 
ေျဖ- ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ဖို႔အစီအစဥ္ရွိပါတယ္။ေလ့လာေနပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔က နည္းပညာေတြကိုရွာၿပီး
ေရးတတ္ျခစ္တတ္ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႕လုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိပါတယ္။ခုလည္းထြက္ထားတာေတြရွိပါတယ္။
က်င္စည္းကမ္းဆိုတာလည္း ထြက္လို႔ရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်င္ကြင္းနည္း အစခပ္သိမ္းပါ။
ေမး- ရခိုင္ရိုးရာက်င္ပညာနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ရခိုင္အမ်ိဳးသားေတြ၊ ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြကို ဘယ္လိုအမွာစကား ေျပာခ်င္ပါလဲ။
ေျဖ- ေျပာခ်င္တာကေတာ့ က်င္ကိုင္ျခင္းဟာ မိရိုးဖလာ ရိုးရာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေပ်ာက္ပ်က္မသြားေစခ်င္ပါ။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ စည္းကမ္းမူ တစ္ခုတည္းဆြဲၿပီးေတာ့ လိုက္နာဖို႔လိုပါတယ္။ ခုဘယ္လိုျဖစ္ေနလဲဆိုေတာ့ ရခိုင္ျပည္နယ္ (၁၇) ၿမိဳ႕နယ္မွာ စည္းကမ္း တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳးစီျဖစ္ေနပါတယ္။ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း တစ္ခုတည္းလိုအပ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲဆိုေတာ့ ဥပမာ လက္လိမ္ၿပီး မပစ္ရ၊ ေခါင္းခ်ိဳးေျခလိမ္စတဲ့ အလြန္တရာ နာက်င္ေစမယ့္ အစိတ္အပိုင္းေတြကို မဆြဲကိုင္ရ စတဲ့စည္းကမ္းေတြကို တိတိက်က် သတ္မွတ္ ထားဖို႔ လိုပါတယ္။ ခုေတာ့ ပုဏၰားကၽြန္းမွာတစ္မ်ိဳး၊ ေက်ာက္ေတာ္မွာတစ္မ်ိဳး၊ မင္းျပားမွာတစ္မ်ိဳး၊ ေပါက္ေတာမွာ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ က်င္သန္ေတြ က်င္ပြဲေတြမွာ လိုက္ၿပီးလုပ္ရတာ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရိုးရာ မပ်က္ရေအာင္ အတြက္ဆို ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ စည္းကမ္း တစ္ခုတည္း လိုပါတယ္။ က်င္ပစ္တဲ့အခါမွာေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ အိပ္လို႔ပစ္ျခင္း၊ လက္ေထာက္လို႔ပစ္ျခင္း၊ ကၽြမ္းထိုးၿပီး ပစ္ျခင္း၊ လည္ကုတ္ကို လက္ႏွစ္ဘက္နဲ႕  ညစ္ၿပီး တအား နာက်င္ေအာင္လုပ္ျခင္းေတြဟာ အလြန္တရာ နာက်င္ေစတဲ့ နည္းေတြ ျဖစ္တဲ့ အတြက္  ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပုဏၰာကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္ အတိုင္းအတာအရဆိုရင္ ခြင့္မျပဳပါ။ ဒါေပမယ့္ ေပါက္ေတာ၊ မင္းျပား၊ ေျမပံုေတြမွာက်ေတာ့ လိမ္လို႔ပစ္ၿပီးမွ က်င္ျခင္းေပၚလြင္တယ္ဆိုၿပီး ထည့္ထားတာ ရွိပါတယ္။ စည္းကမ္းတစ္ခုတည္းသာရွိရင္ ရိုးရာက်င္ကို ထိန္းသိမ္းလို႔ရမယ္လို႔ ထင္ျမင္ပါတယ္။
(သတင္းအရင္းအျမစ္- နိရဥၥရာသတင္းဌာန)

No comments: